Opis produktu – co musi zawierać w 2022

Pisanie opisu produktu do sklepu

Oryginalny, rzetelny i treściwy opis produktu to coś co kocha każda wyszukiwarka internetowa. Google, Bing, Yahoo, wszystkie one kochają jakościowe treści na stronie internetowej. To powie Ci każdy specjalista od pozycjonowania. Pomimo tego niewiele sklepów decyduje się tworzyć autorskie opisy. Sprawdźmy czy tworzenie opisów ma sens w 2022 roku.

Czy potrzebuję oryginalnego opisu produktu?

Na początku policz czy stworzenie opisu produktu kiedykolwiek Ci się zwróci. Jeśli masz do opisania 500 produktów, które będziesz mieć w sklepie tylko przez dwa lata i na każdym zarobisz 15zł, to raczej taka inwestycja się nie zwróci.

Jeśli jednak marża na produkcie jest wysoka, a oryginalny opis produktu zachęci Klienta do zakupu (zwiększy konwersję) lub/i pozwoli Ci się wyżej wypozycjonować to z pewnością warto zainwestować w dobry opis produktu.

Z pewnością musisz także stworzyć opis produktu jeśli posiadasz produkty, których jesteś producentem. W takim wypadku odpowiadasz za rzetelne przedstawienie swojej oferty i zadbanie by pokazać jej zalety względem konkurencji.

Stworzyć tekst dla produktu czy kategorii?

Na początek mała rada. Jeśli masz sklep internetowy, to zacznij od opisów kategorii. Z pewnością kategorie w Twoim e-commerce będą żyły znacznie dłużej niż poszczególne produkty. Dodatkowo z reguły frazy kluczowe które są przyporządkowane do kategorii w sklepie mają większy wolumen wyszukań. Oznacza to szansę na dużo większy ruch z wyszukiwarki Google. Dodatkowo kategorie są wyżej w strukturze strony internetowej przez co łatwiej jest je pozycjonować.

Słowa to nie wszystko

Choć tekst ma ważne znaczenie dla opisu produktu to musisz zwrócić uwagę na kilka dodatkowych aspektów.

  • Użytkownicy nie lubią „ściany tekstu”. Przeplataj fragmenty tekstów nagłówkami oraz pogrubieniami. Możesz także użyć cytatów w ramkach i innych dodatków graficznych. Dzięki temu nikt nie znudzi się tekstem.
  • Opis produktu powinien zwierać wysokiej jakości zdjęcia. Zrób je w taki sposób, aby rozwiać wątpliwości z którymi często zwracają się Klienci. Na przykład sprzedając spodnie pokaż je na modelce i podaj w opisie jej wzrost.
  • Wskaż autora tekstu, jeśli to możliwe. Zbuduje to większe zaufanie wśród czytelników oraz wyszukiwarek.

Jak napisać opis produktu – wersja skrócona

Postępuj według tej instrukcji aby stworzyć dobry opis produktu:

1. Zacznij od zrozumienia, czym jest Twój produkt i kim jest Twoja grupa docelowa. Jaką potrzebę spełnia Twój produkt? Jakie grono osób będzie nim zainteresowane?

2. Napisz jasny i zwięzły nagłówek, który dokładnie odzwierciedla działanie produktu.

3. Użyj wypunktowań, aby wymienić kluczowe cechy i zalety swojego produktu. Pamiętaj, aby używać języka, który przemawia do Twojej grupy docelowej i podkreśla, dlaczego Twój produkt jest najlepszym rozwiązaniem ich problemu.

4. Dołącz obrazy lub filmy, które pomogą opowiedzieć historię Twojego produktu i pokazać go w użyciu. Lubimy wizualny content, więc upewnij się, że Twoje filmy są wysokiej jakości i przedstawiają wciągającą historię.

5. Przeprowadź badanie słów kluczowych, aby upewnić się, że w opisie używasz odpowiednich fraz kluczowych, aby pomóc ludziom znaleźć Twój produkt w wyszukiwarkach.

Jakie zadać sobie pytania podczas pisania opis produktu?

Zadawanie właściwych pytań ma kluczowe znaczenie dla napisania dokładnego i skutecznego opisu produktu. Oto kilka kluczowych pytań, które należy zadać podczas pisania opisu produktu:

1. Jaki jest produkt?

2. Co robi ten produkt?

3. Kto jest docelowym odbiorcą produktu?

4. Dlaczego ktoś miałby chcieć kupić produkt?

5. Jakie są kluczowe cechy produktu?

6. Jak działa produkt?

7. Czy jest coś wyjątkowego w produkcie?

  1. Czym produkt wyróżnia się na tle konkurencji?
  2. Czy istnieją jakieś specjalne instrukcje dotyczące korzystania z produktu?

Podsumowanie

Czy warto napisać opis produktu samemu czy zlecić go copywriterowi?

Jeśli nie masz w sobie ani nuty humanisty i proces tworzenia treści po prostu Ci nie idzie to zwróć się do kogoś, kto robi to zawodowo.

Zrób to także gdy masz mało czasu.. Sprawny pisarz napisze dla Ciebie oryginalny opis produktu. Pamiętaj, aby dostarczyć mu konkretne informacje na temat produktu. W innym razie możesz otrzymać zbyt tekst, który zbyt ogólnie omawia temat. Ustal także czytelne zasady waszej współpracy, aby mieć pełną własność do stworzonego opisu.

Możesz także spróbować napisać opis produktu z popularnymi obecnie programami tworzącymi opis za pomocą sztucznej inteligencji. W zależności od branży może Ci się udać stworzyć całkiem dobre treści, a co najważniejsze zaoszczędzisz mnóstwo czasu.


Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *