O co chodzi z tą całą kanibalizacją słów kluczowych?

O co chodzi z tą całą kanibalizacją słów kluczowych?

Kanibalizacja oznacza, że różne twoje podstrony “walczą” w wyszukiwarce o to samo słowo kluczowe.

Jeden tekst dosłownie pożera widoczność drugiego.

A przecież za oba teksty zapłaciłaś lub zapłaciłeś. Tracisz.

Patrząc ze strony użytkownika poszukującego treści oznacza to, że jednego dnia zobaczy w wyszukiwarce na to samo hasło jedną Twoją podstronę, a drugiego inną.

Oczywiście taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo przecież przygotowałeś jedną konkretną podstronę odpowiadającą na jedną potrzebę (zapytanie) Twojego Klienta. Prawda?

No właśnie. Większość osób nie jest świadoma tego, że ich serwis (sklep, strona wizytówka, blog) powinien mieć odpowiednią strukturę i pamiętać o zjawisku kanibalizacji słów kluczowych.

Jak uniknąć kanibalizacji?

  1. Przygotuj strukturę serwisu oraz content plan i określ na jakie słowa kluczowe mają odpowiadać konkretne podstrony w twojej witrynie.
    Jest to możliwe tylko dokładane sprawdzając czego Twoi klienci szukają w wyszukiwarkach internetowych.
  2. Sprawdź swoją stronę internetową i określ na jakich podstronach kanibalizacja występuje. Zrobisz to na przykład za pomocą darmowego narzędzia Google Search Console. Jeśli go nie posiadasz, koniecznie zainstaluj je teraz lub poproś o to osobę zarządzającą Twoją stroną.

Dlaczego treści na blog firmowy muszą powstawać w sposób zaplanowany?

Jeśli nie zaplanujesz odpowiednio treści na swojego bloga firmowego z pewnością prędzej (zazwyczaj) lub później doprowadzisz do kanibalizacji słów kluczowych.

Dodatkowo bez planu publikacji treści nie będą powstawać w zadowalającym tempie. Weź pod uwagę, że proces indeksowania (czyli pojawienia się twojego artykułu w wynikach wyszukiwania), a później podnoszenia jego pozycji (o ile jest dobrze stworzony) może potrwać nawet do kilku miesięcy. Treści w Internecie jest mnóstwo, a Google od ponad roku ma poważne problemy w ich sprawnym włączaniu do swojego indeksu. 

Na szczęście w Polsce wciąż jest sporo nisz, w których stosunkowo łatwo jest pojawić się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie dotyczy to każdej branży stąd w Twoim konkretnym przypadku skuteczniejsze może okazać się skorzystanie z innych metod marketingowych.

Sprawdzaj, testuj, weryfikuj i zwiększaj widoczność swojej firmy.


Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.