Jak dodać firmę do Google Maps w 2022?

Google Maps wizytówka

Dodanie firmy do Google Maps jest bardzo proste:

  1. Odszukaj na Mapach Google czy Twoja wizytówki Google już istnieje (mógł ją założyć dowolny internauta).

  2. Jeśli istnieje, kliknij w nazwę firmy na mapie, wyświetli się jej profil.

  3. Następnie kliknij przycisk „Zgłoś prawo do tej firmy” na dole strony.

  4. Jeśli firma nie istnieje kliknij w mapę, pojawi się pinezka z adresem i następnie wybierz „Dodaj swoją firmę”.

  5. Wypełnij niezbędne informacje i podaje dane kontaktowe.

  6. Sprawdź po kilku dniach swoją skrzynkę i oczekuje na list od Google z kodem weryfikacyjnym.

  7. Wprowadź kod w profilu firmy w Google.

  8. Mailem otrzymasz wiadomość z informacją, że weryfikacja wizytówki firmy w Google Moja Firma zakończyła się pomyślnie.

Czym są mapy Google

Mapy Google to usługa map internetowych opracowana przez Google. Oferuje zdjęcia satelitarne, mapy ulic, panoramiczne widoki 360° ulic (Street View), informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Google Traffic) oraz planowanie tras dla pieszych, samochodowych, rowerowych oraz transportu publicznego.

Mapy Google rozpoczęły się jako program komputerowy C++ w Where 2 Technologies. W październiku 2004 firma została przejęta przez Google, która przekształciła ją w aplikację internetową. Po dodatkowych akwizycjach firmy zajmującej się wizualizacją danych geoprzestrzennych i analizatorem ruchu w czasie rzeczywistym, w lutym 2005 r. uruchomiono Mapy Google. Mapy Google oferują interfejs API, który umożliwia umieszczanie map w witrynach innych firm oraz oferuje lokalizator dla firm miejskich i innych organizacji w wielu krajach na całym świecie.

Google Moja Firma – po co to?

Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w użyciu narzędzie dla firm i organizacji do zarządzania swoją obecnością online w Google, w tym w wyszukiwarce i Mapach.

Dzięki stworzeniu wizytówki w Google Maps będziesz widoczny w wyszukiwarce i Mapach Google. To zupełnie darmowe i bardzo skuteczne podstawowe działania pozycjonujące firmę w Internecie.

Weryfikując i edytując informacje o firmie, możesz pomóc klientom znaleźć Twoją firmę, opowiedzieć im historię Twojej firmy, pokazać produkty, a także umieszczać dodatkowe informacje.

Otrzymujesz zwrotnie wiele ciekawych informacji, w tym statystyki. Zarówno te odnośnie odwiedzin, jak również ilość wykonanych do Twojej firmy telefonów.

W Google Moja Firma podasz Klientom takie dane jak nazwa firmy, adres firmy, dane kontaktowe i o lokalizacji, rodzaj prowadzonej działalności i świadczonych usług, nowe wiadomości o pracy firmy itp.

Gdy szukasz firmy w Google, często zobaczysz informacje pobrane z profilu firmy w Google Moja Firma. Dane obejmują nazwę firmy, adres, numer telefonu, adres strony internetowej, opinie klientów, godziny pracy, zdjęcia itd.

Jeśli masz fizyczną lokalizację którą odwiedzają klienci, lub jeśli ludzie szukają Twojej firmy w Mapach Google, zdecydowanie musisz zgłosić i zweryfikować wizytówkę Google Moja Firma.

Dobre praktyki w Google Moja Firma

Pamiętaj, jeśli masz założoną wizytówkę Google moja firma, musisz o nią dbać. Jeśli zmieniasz godziny otwarcia lub firma nie pracuje w święta, koniecznie musisz zaktualizować dane. Jest to bardzo proste i zajmie ci dosłownie kilka minut.

Jeśli zależy Ci na wysokiej widoczności wizytówki Google poproś Klientów o wystawienie Ci opinii. Klienci z reguły rzadko dzielą się pozytywnymi opiniami, dlatego warto ich do tego zachęcić.

Z drugiej strony, jeśli otrzymasz negatywny komentarz, zawsze na niego odpowiedz. Grzecznym tonem (nie daj się sprowokować) wyjaśnij sytuację ze swojej perspektywy lub zakończ dyskusję „Dziękujemy za opinię, postaramy się wprowadzić nowe zalecenia, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości”.

Na początku warto dodać do wizytówki Google kilka zdjęć. Zarówno z frontu (aby łatwo było Klientom odnaleźć

Czy warto mieć wizytówkę firmy w Google?

Przy podejmowaniu decyzji o utworzeniu wizytówki dla wizytówki w Google Moja Firma należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Najpierw pomyśl o grupie docelowej. Jeśli kierujesz reklamy do klientów lokalnych, mogą oni docenić łatwy dostęp do Twoich informacji kontaktowych. Jeśli jednak kierujesz reklamy wyłącznie do klientów internetowych i nie masz lokalizacji w której można Cię fizycznie odwiedzić to prawdopodobnie nie będą oni używać Twojego adresu fizycznego lub numeru telefonu.

Wizytówka Google Maps

Co dodać do profilu firmy w Google Moja Firma

Zacznij od podstawowych danych i określ profil twojej firmy:

Uzupełnij dane jak: Nazwa firmy, telefon, email, adres strony www. Jeśli chcesz podaj dane o udogodnieniach dla odwiedzających. Dodaj wszystko do pomoże utrzymać i pozyskać potencjalnych Klientów.

Oprócz podstawowych danych kontaktowych w profilu firmy w google możesz dodawać swoje produkty, jeśli prowadzisz sklep. Możesz także dzielić się nowymi informacjami poprzez dodawanie wiadomości. Kolejną ciekawą opcją jest możliwość stworzenia podstawowej strony internetowej, która będzie się pokazywać przy wizytówce.

Jak założyć konto mailowe Gmail

Konto Gmail można utworzyć bezpłatnie i zapewnia użytkownikom dostęp do różnych narzędzi Google, takich jak Kalendarz, Dysk oraz Moja Firma. Aby założyć konto Gmail, przejdź do strony głównej Google, w prawym górnym rogu kliknij „Gmail” i następnie „Utwórz konto”. Zostaniesz poproszony o podanie niektórych danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, płeć i lokalizacja. Będziesz także musiał utworzyć nazwę użytkownika i hasło. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych informacji kliknij „Następny krok”. Zapoznaj się z warunkami korzystania z usług i polityką prywatności Google, a następnie kliknij „Zgadzam się”. Na koniec zweryfikuj swoje konto, wprowadzając kod wysłany na Twój numer telefonu lub adres e-mail.

Warto używać konta Gmail, gdyż pozwala ono wygodnie zarządzać wizytówką Google.

Czy wizytówka firmy w Google jest płatna?

Wizytówkę Google stworzysz całkowicie za darmo. Nie ma też żadnych opłat za jej uaktualnianie czy podawanie dodatkowych informacji. Nie daj więc nabrać się nieuczciwym firmom, które informują o możliwym skasowaniu wizytówki przez Google w przypadku braku jakiejś płatności. Nic takiego nie istnieje.

Podsumowanie

Dodanie firmy do Google Maps jest bardzo proste, a jednocześnie przynosi mnóstwo benefitów. Wizytówki zupełnie darmowo reklamują profil firmy w Google. Z panelu Google Moja Firma masz możliwość zarządzania najważniejszymi informacjami o firmie. Dostępu możesz też udzielić swoim pracownikom, co odciąży Cię w pracy. Ważne abyś pamiętał o regularnym aktualizowaniu danych wizytówki firmy. Nie ma nic gorszego niż niezadowolenie Klientów, którzy chcieli skorzystać z Twojej usługi, znaleźli Cię w wyszukiwarce google i trafili na zamknięty lokal. Prawie na pewno pozostawią negatywne opinie.

Dostęp do aplikacji Map Google jest obecnie tak powszechny, że niewiele jest firm, które nie korzystają z dostępu do profilu firmy. Pamiętaj, nie chcesz być w tej grupie!


Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *