Co daje blog firmowy – sprawdzamy w 2022 roku.

Co daje blog firmowy – sprawdzamy w 2022 roku.

Sprawdźmy co może dać firmie prowadzenie własnego bloga w 2022 roku. Jakie są korzyści i co zyskujemy inwestując czas i pieniądze w tworzenie treści na bloga. Przyglądniemy się argumentom zwolenników i przeciwników blogowania.

Co daje blog firmowy – najważniejsze korzyści:

  • zwiększenie ilości wyszukań i przejść na naszą stronę,
  • budowa autorytetu eksperta wśród potencjalnych klientów,
  • zwiększenie rozpoznawalności i widoczności marki.

Każdy z tych punktów ma przybliżyć Cię do sprzedaży Twoich usług czy towarów.

Sens blogowania w 2022 roku a social media

Wiele osób uważa, że blog firmowy nie ma już racji bytu w 2022.

Jednocześnie osoby te argumentują, że lepsze i szybsze efekty można osiągnąć po prostu kupując reklamy, np. Facebook Ads czy Google Ads.

Faktycznie, dzięki reklamom możemy trafić z naszym produktem czy usługami do potencjalnych klientów w ciągu dosłownie kilku chwil. Reklamy sprawdzą się najlepiej na samym początku biznesowej drogi, gdy nie do końca jesteśmy pewni jakie usługi i towary będą miały największą popularność.

Reklamy sprawdzą się też świetnie w branżach, których ludzie nie wyszukują. Na przykład gdy wprowadzasz na polski rynek zupełnie nowy produkt.

Wady reklam – „adsów”

Reklamy posiadają jednak szereg wad, o których trzeba pamiętać.

Pierwszą wadą jest ich koszt. Czasy gdy reklama w social mediach czy Google Ads były niskie mamy już za sobą. 

Drugim problemem reklam jest automatyczna odporność człowieka na reklamy, nazywana “ślepotę reklamową”. Nasze mózgi bardzo dobrze filtrują i ignorują reklamy. Większość użytkowników natychmiast przewija blok reklam. 

Trzecią ważną kwestią jest niższe zaangażowanie klientów, którzy klikają w reklamy. Badania jasno wskazują, że ruch pochodzący z reklam jest niższej jakości niż ten pochodzący z wyników organicznych.

Czwartą wadą reklam jest to, że wyświetlają się tak długo jak długo za nie płacimy. Jeśli firma jest w dobrej kondycji, płaci za reklamy, a one przynoszą dochody, to wszyscy są zadowoleni. Jeśli jednak pojawiają się problemy z płynnością finansową, budżet na reklamy szybko się kończy, co pogłębia spadki sprzedaży. 

Zalety treści blogowych, co daje blog firmowy

Pisanie treści i tworzenie wartościowego dla odbiorców bloga nie ma żadnej z powyższych wad. Wręcz przeciwnie. Każdy z powyższych punktów zamienia w swoją zaletę. Dlaczego? 

  1. Koszt treści to albo nasz czas albo stawka dla copywritera oraz za research słów kluczowych. Te stawki są w miarę stałe i rosną tylko wraz z inflacją. Na rynku jest sporo twórców treści więc koszty napisania tekstu są podobne jak kilka lat temu. 
  2. Przechodząc do artykułu na firmowym blogu odbiorca oczekuje specjalistycznej wiedzy i ją dostaje.
  3. Szuka rozwiązania swojego problemu i pogłębienia wiedzy. Odbiorca jest zaangażowany w cały proces, potrafi docenić otrzymaną od specjalisty wiedzę i zapłacić za rozwiązanie swojego problemu.
  4. Raz napisane, wysokiej jakości treści blogowe potrafią generować stabilny ruch latami. Należy oczywiście śledzić ich pozycję w wyszukiwarkach oraz aktualizować, jednak te koszty są małe. Śledzenie tego jak radzą sobie nasze treści ma tę dodatkową zaletę, że jednocześnie sprawdzamy co robi nasza konkurencja i jesteśmy w stanie natychmiastowo zareagować.

Najlepsze jednak jest to, że publikując kilkanaście czy kilkadziesiąt wpisów blogowych mamy szansę po jakimś czasie natrafić na prawdziwy klejnot. Słowo (lub całą grupę) słów kluczowych, które jak magnes przyciągną dużą rzeszę odbiorców. Jak to zrobić? Umiejętnie przeglądając dane pochodzące z Google Search Console.

Nie tylko przyciągniemy nowych Klientów na frazy po których nie spodziewaliśmy się, że aż tak dobrze będą konwertować, ale i zyskamy cenną wiedzę o tym, czego tak naprawdę oczekują nasi klienci. Będziemy dwa kroki przed konkurencją.

We współczesnym świecie taka przewaga informacyjna w wielu branżach jest na wagę złota. A przynajmniej kilku(nastu/set) tysięcy złotych. 

Jak blog firmowy wpływa na SEO?

Każdy specjalista SEO powie, że na pozycję strony w wynikach wyszukiwania składa się kilkaset czynników. To prawda. Można je jednak sprowadzić do dwóch głównych: treści i linków. 

Linki, chociaż leżały u podstaw algorytmu Google’a i przyczyniły się do jego sukcesu, stały się także jego największym problemem. Dlaczego? Łatwo nimi manipulować. I chociaż amerykańska firma robi wiele, aby utrudnić manipulacje poprzez linkowanie, nie zawsze jej się to udaje.

Dlatego w oficjalnych dokumentach Google zawsze podkreśla: twórz doskonałe treści dla odbiorców – tylko to jest gwarancją sukcesu Twojej witryny.

Prawdziwym celem użytkowników jest zawsze znalezienie odpowiedzi na swoje pytania (problemy).

Tak się składa, że odpowiedzią zawsze będzie jakiś rodzaj treści: wpis blogowy, zdjęcie, grafika czy wideo. 

Wyszukiwarki najlepiej radzą sobie z rozumieniem tekstu. Dlatego to właśnie teksty powinny być fundamentem budowania naszej strategii SEO. 

Odpowiadając więc najprościej jak to możliwe na pytanie jak blog wpływa na SEO, trzeba powiedzieć, że wpływa w stu procentach. 

Bez treści (a więc i bloga) wyszukiwarka nie zrozumie o czym jest nasza strona i nie oceni jej wartości. A jeśli uzna, że nie ma ona szczególnej wartości dla użytkownika, to nigdy nie pokaże jej wysoko w wynikach wyszukiwania.

W takim wypadku zmarnujemy 100zł rocznie na utrzymanie domeny.

Jak konkretnie wpłynie blog na pozycję mojej strony w wyszukiwarkach?

Pisząc artykuły na bloga z punktu widzenia SEO zyskamy:

  • ściągnięcie większego ruchu na witrynę dzięki wyszukiwaniu na nowe frazy kluczowe
  • większe zaangażowanie odbiorców, którzy spędzą więcej czasu na witrynie
  • większe pokrycie tematyczne, czyli budujemy modny ostatnio Topical Authority

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.