Blog firmowy jaki jest koszt prowadzenia w 2022 roku

Blog firmowy jaki jest koszt prowadzenia w 2022 roku

Ile kosztuje prowadzenie bloga w 2022 roku? Podajemy stawki i sprawdzamy ile wynosi całkowity koszt bloga firmowego w tym roku.

Jakie koszty musimy brać pod uwagę.


Na koszt prowadzenia bloga w 2022 roku składać się będą przede wszystkim:

  • koszt hostingu i domeny,
  • zlecenie napisania tekstu copywriterowi lub
  • napisanie tekstu samemu (kosztem jest nasz czas),
  • research słów kluczowych (tematów dla wpisów), aby pisać o tym, czego szukają odbiorcy.

Wśród dodatkowych kosztów mogą pojawić się zlecenie wdrożenia bloga na witrynie (czy nawet stworzenie witryny) i inne prace, do których będzie potrzebny deweloper.
Z czasem możemy dostrzec także potrzebę konsultacji ze specjalistą SEO, który poprawi widoczność naszych wpisów i całego serwisu. Nic tak nie deprymuje niż tworzenie treści, których nikt nie czyta.
Oczywiście ambitne osoby z dużą ilością wolnego czasu oprócz tworzenia treści na bloga mogą także mieć chęć zgłębienia tajników powstawania stron www czy reguł rządzących pozycjonowanie. Z pewnością przyniesie to wiele korzyści, pytanie jednak czy będzie to opłacalne i czy nie lepiej w 100% skupić się na tym co robi się najlepiej (własnym biznesie), a pozostałe zadania zlecić specjalistom.

Jak prowadzić bloga najtaniej.


Uwaga, najtaniej z pewnością nie będzie oznaczało, że blog będzie efektywny i będzie spełniał zakładane cele biznesowe.


Sprawdźmy jednak ile minimalnie może kosztować prowadzenie bloga.
Zakładamy scenariusz, że nasza firma nie ma nawet własnej strony internetowej i musimy ją założyć w celu prowadzenia bloga. W 2022 roku koszt najtańszej domeny (opłata roczna) to 3zł brutto za rejestrację oraz 15zł za odnowienie po roku. Prawda, że groszowe sprawy? Będzie to domena regionalna, z końcówką odpowiednią dla lokalizacji przedsiębiorstwa. Dla przykładu .warszawa.pl.
Do tego musimy dodać koszt hostingu (serwera) na którym będzie umieszczona nasza strona. Co prawda są jeszcze hostingi darmowe, jednak mają one wiele wad więc nie będziemy ich tu opisywać.


Dobry hosting to koszt 58zł brutto rocznie. Razem z domeną w pierwszym roku zapłacimy więc 61zł, a w drugim i kolejnych około 73zł. Śmieszny koszt biorąc pod uwagę, że stosunkowo niewielkim nakładem pracy możemy ściągnąć na naszą witrynę setki, a nawet tysiące potencjalnych klientów miesięcznie.
Zakładając, że sami poradzimy sobie z instalacją darmowego wordpressa i sami będziemy tworzyć treści (skąd brać pomysły na treści na bloga firmowego) koszty prowadzenia bloga firmowego okazują się więc śmiesznie niskie.

Jakich dodatkowych kosztów możemy się spodziewać z czasem?


Gdy nie będziemy mogli poradzić sobie ze stroną techniczną bloga będziemy musieli zwrócić się o pomoc do specjalisty. Fachowców od wordpressa na rynku nie brakuje, a stawki za godzinę pracy wynoszą ok. 100-200zł. Taki profesjonalista będzie w stanie poprawić szybkość działania bloga, zadbać o jego bezpieczeństwo czy wdrożyć funkcjonalność której potrzebujemy.

Drugim kosztem który może się pojawić to konieczność zatrudnienia specjalisty ds. pozycjonowania (SEO). Gdy zauważymy, że nasz blog ściąga już jakiś ruch okaże się, że chcemy skonsultować się z kimś, kto na zarządzaniu widocznością bloga zjadł zęby. Wspaniale, że napisaliśmy najlepszy w internecie tekst o budowaniu domu z bali, jednak jeśli nie będzie on zgodny z zasadami SEO, a witryna będzie miała słaby autorytet to może ten tekst nie pokazywać zaledwie kilku odwiedzającym w miesiącu. Dojrzejemy wtedy do decyzji

Maksymalne koszty prowadzenia bloga


Wiele agencji marketingowych zajmuje się prowadzeniem blogów firmowych od A do Z. Niestety koszt ich pracy jest wysoki, a rezultaty nie zawsze odpowiednie do poniesionych nakładów finansowych. Dlatego tak ważne jest uważne dobranie specjalistów do prowadzenia bloga firmowego.


Ile można zapłacić za prowadzenie bloga firmowego agencjom marketingowym? Sky is the limit. Jeśli wymagamy publikowania kilku wpisów dziennie koszty będą spore. Nad każdym tekstem oprócz copywritera, który go pisze pracuje także korektor, redaktor, specjalista SEO, a on w dużej firmie ma nad sobą jeszcze dyrektorów Head of SEO czy Head of Content.


Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.